mandag 18. januar 2010

Vettenranta, Veke 2

Vettenranta har skrive ein svært interessant artikkel i boka "Mediedanning og mediepedagogikk". Han tar fram mange viktige moment som det nesten må skrivast ei avhandling om for å lage ein fullgod refleksjon. Her kjem fram at mange unge har ein sterk mediekultur. Dei er ofte ekspertar i mediebruk. Kva vl det resultere i i dagens skulekultur? Vil læraren føle seg trua, eller kan kunnskapane til elevane verte til nytte i skulen? Elevane treng meir enn verkty.
De trenger tid til refleksjon, stabilitet og mulighet til å lære empati og ansvar. Datamaskinen kan aldri erstatte den menneskelige interaksjonen og en anerkjennende dialog mellom lærer og elev. (Vettenranta, 2007 s.19)
Vettenranta peiker på at idealet om god danning må stå sentralt. Moral, etikk og ansvar er nøkkelord. Eleven skal bli eit fullverdig medlem av samfunnet. "En dannet mediebruker i dagens samfunn kan motstå press fra omgivelsene ved integritet og bevissthet om seg selv". (Ibid s.20)

Det er to syn på mediepedagogikk som står mot kvarandre. Det eine synet ser på farane og risikoane. Vettenranta nemner "..voldelige og seksuelle forestillinger ..., nettavhengighet, aggressivitet, muskelverk, manglende sosial trening, utarming av følelseslivet og fremmedgjøring for det virkelige liv". (Ibid, s.21)
Det er viktig at lærarar og skulesystemet har desse aspekta i bakhovudet. Men skulen skal spegle samfunnet og tida vi lever i. "IKT åpner for uendelige læringsmuligheter, bidrar til barnas utvikling, stimulerer til aktivitet og deltakelse, beriker fantasien og øker mulighetene for likeverd i samfunnet". (Ibid, s.21)

Dette siste poenget er viktig for meg. Mediefag og mediebruk er viktig for å få ein ein god skule med varierte læringsmiljø. "Læring er ikke lenger et spørsmål om formidling av fakta, men hvordan heller man kan skape nye læringsmiljøer, nye måter å skaffe og kombinere informasjon på". (Ibid, s.21)
________________________________________________

Vettenranta, S. (2007) Mot mediedysleksiens tidsalder?. S. Vettenranta (Red.),
Mediedanning og mediepedagogikk. Gyldendal Akademisk, Oslo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar