mandag 23. november 2009

LMS-PLE veke 48

Det er med litt vemod at eg skriv på bloggen min for siste gang dette semesteret. Eg har aldri skrive verken logg eller blogg før, men eg må stadfeste at dette har vore stort for meg. Her har tankane mine fått spinne rundt aktuelle pedagogiske emner og idear. Dette arbeidet har gitt meg ei sterk fagleg forankring, og dei leksjonane eg har gjennomgått har vorte relle og nære. Det kjennest omlag som om eg har hatt hovudrolla i ein spelefilm der digital kompetanse i skulen og læringsmiljøet har vore innhaldet i filmen.

Slike kjensler, at kroppen vert fylt med viktig og spanande kunnskap gjennom bruk av IKT, er det vi vil at elevane også skal kunne oppleve. Aktivitet og læring i eit personleg læringsmiljø er det som er viktig i PLE. PLE står for Personal Learning Environment, eller ”Personlig Læringsmiljø”.
The PLE is a unique interface into the owners digital environment. It integrates their personal and professional interests (including their formal and informal learning), connecting these via a series of syndicated and distributed feeds. The PLE is also a portfolio system allowing the user to maintain their repository of content and selectively share that content as needed. It is also a profile system, exposing the users interests in a variety of ways allowing automated, but selective search of the individual and their digital contributions. (Anderson, 2006)
Eg har alltid vore ei av eldsjelene som har kjempa for bruken av LMS i skulen. Eg har fått mange kommentarar som: "Er det berre data du er interessert i du?" eller "Eg har ikkje tid til å bruke digitalt kamera eller PC." Så det er nok fortsatt ein vei å gå før alle lærarar forstår at IKT er eit hjelpemiddel i læringsprosessen på samme måte som ei bok.

LMS står for Learning Management System. Desse orda står for Læringsverkty, Administrative verkty og System. Uninett har laga denne definisjonen:
Et LMS er et utvalg av verktøy for å støtte læringsaktiviteter og administrasjonen av dem. Verktøyene er teknisk integrert i en felles omgivelse med en felles database, og har derfor delt tilgang til dokumenter, statusinformasjon og annen informasjon. De er videre presentert gjennom et enhetlig webbasert brukergrensesnitt, hvor de opptrer visuelt og logisk konsistent overfor brukeren. (Uninett, 2005)
Ofte vert LMS kalla for læringsplattformen til skulen. Vi har mange ulike LMS. På Høgskulen i Volda bruker vi Fronter. Det eg er administrator for, er PedIT. Desse er gode pedagogiske program som er viktige og nyttige i læringsprosessen. PedIT har no kome i ei ny utgåve, PedIT3.0. Der er fleire funksjonar enn før, og er enda meir brukarvennleg. PedIT er åpent og kommuniserande, og høver godt i grunnskulen.
I kapittelet om LMS i ITU Monitor (2007), står dette:
Altså, IKT er et verktøy for å skape og dele representasjoner som støtter samtale om det faglige innholdet. Dette fordrer imidlertid at elever og lærere aktivt forholder seg til stoffet, at de samtaler om det, deler dokumenter og bearbeider det. Å utvikle denne typen praksiser med støtte fra IKT, praksiser som vi vet gir godt læringsutbytte for elevene, blir en sentral utfordring for skolen i tiden fremover. Etter vår mening er dette helt essensielle aspekter ved det vi kan kalle fremtidens læringsarenaer. Utvikling av slike læringsmiljøer kan på sikt bidra til å utvikle ferdigheter, kunnskaper og kompetanser som er essensielle i informasjonssamfunnet. (ITU, 2007, s. 164)
Eg har god tru på at både LMS og PLE kjem til å bli meir og meir brukte i læringsprosessane. Sats på kompetansehjulet til Søby (Søby, 2005, s. 9). Då har eg god tru på den norske skulen kan bli den beste digitale skulen i verda.
_______________________________________________________

Anderson, T. (2006) PLE’s versus LMS -Are PLEs ready for Prime time? [Internett].
Tilgjengeleg frå: VirtualCanuck: http://terrya.edublogs.org/2006/01/09/ples-versus-lms-are-ples-ready-for-prime-time/

ITU (2007) ITU Monitor 2007 Skolens digitale tilstand 2007 [Internett]. Tilgjengeleg
frå: http://www.itu.no/filestore/Rapporter_-_PDF/ITU_Monitor_07.pdf

Søby, M (2005): Digital skole hver dag -om helhetlig utvikling av digital kompetanse i grunnopplæringen. ITU, Universitetet i Oslo [Internett]. Tilgjengeleg frå Utdanningsdirektoratet: http://www.udir.no/upload/Rapporter/ITU_rapport.pdf

UNINETT ABC (2005) Temahefte: LMS - Hva og hvordan [Internett]. Tilgjengeleg frå
UNINETT ABC: http://www.uninettabc.no/content.ap?thisId=675

4 kommentarer:

  1. Det var bevingede ord der innledningsvis Erling. Du satte ord på det vi har ønsket å oppnå med denne metodikken på en måte som virkelig varmer. Metodikken utfordrer. Den utfordrer den enkelte student til å ta del i regien (for å spille på din metafor). Noen tar den utfordringen lettere enn andre, men slike uttalelser som du kommer med her er meget god motivasjon for det til tider krevende arbeidet med å forklare og begrunne arbeidsmåtene. Jeg vil gjerne sitere deg om jeg får lov.

    SvarSlett
  2. Sjølvsagt skal du få sitere meg om du finn noko du kan bruke. Eg har hatt stort utbytte av dette semesteret, så det er eg som må takke dykk for glimrande opplegg.

    SvarSlett
  3. Ja, Erling er flink med data og bruk av IKT i skolearbeidet, så jeg er misunnelig på at han ikke underviser i en av skolene her i Volda.

    SvarSlett