onsdag 14. oktober 2009

Skilnadar i definisjonane på digital kompetanse? veke 42

Øvingsoppgåve 1

Eg trur nok at dersom Søby, Erstad, Karlsen og Wølner, Krumsvik og Balzersen skulle kommentere kvarandre sine definisjonar på digital kompetanse, så ville dei sjå klåre divergensar. Eg trur også at dei ville finne sin eigen definisjon mest dekkjande og dermed best. Men eg finn store likskapar. Dei 4 førstnemnde har alle med orda ferdigheter, kunnskaper og holdninger i definisjonane sine. Søby nemner kreativitet, og Karlsen og Wølner nemner verktøy i læreprosessen. Både Krumsvik og Balzersen bruker andre ord i definisjonane sine. Krumsvik nemner læringsstrategier/metakognisjon + digital danning. Balzersen er mellom anna inne på kildekritisk navigeringskompetanse, digital bearbeidingskompetanse og digital samarbeidskompetanse.

Eg måtte nok bruke mykje meir plass for å grunngi ulikskapar i definisjonane til desse mennene. Sjølv om mange av orda er ulike, så er dei ganske samde om innhaldet i definisjonen på digital kompetanse.

Personleg har eg jobba mest med definisjonen til Søby og liker den godt. Men eg liker enkle og klare ord i definisjonar, og derfor vil eg framheve definisjonen i Stortingsmelding 30:

"Digital kompetanse er summen av enkle IKTferdigheter, som det å lese, skrive og regne, og mer avanserte ferdigheter som sikrer en kreativ og kritisk bruk av digitale verktøy og medier. IKTferdigheter omfatter det å ta i bruk programvare, søke, lokalisere, omforme og kontrollere informasjon fra ulike digitale kilder, mens den kritiske og kreative evnen også fordrer evnen til evaluering, kildekritikk, fortolkning og analyse av digitale sjangrer og medieformer. Totalt sett kan digital kompetanse dermed betraktes som en meget sammensatt kompetanse." (UFD, 2003 s.48)
_____________________________________________

UFD (2003) Stortingsmelding nr 30, 2003-2004, Kultur for læring. Undervisnings- og
Forskningsdepartementet [Internett]. Tilgjengeleg frå: http://www.regjeringen.no/Rpub/STM/20032004/030/PDFS/STM200320040030000DDDPDFS.pdf [Lasta ned 14.10. 2009]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar